VIRTUAL FEEDBACK: RELATIONSHIP BETWEEN STUDENTS AND IES IN NETWORKS SOCIAL DIGITAL
DOI:
https://doi.org/10.48075/revistacsp.v15i28.10157Keywords:
rede sociais na internet, interação, marketing digital.Abstract
This study aims to understand the influence of social networks within thedigital networks in attracting actions of students in higher education institutions. Data collection was conducted in four courses FIAM FAAM-University Center, through a structured questionnaire. It is a descriptive quantitative research that sought to punctuate the variables that influence the choice of the student by an educational institution in the digital environment. The results confirm the importance of the decision of the student in the virtual environment, which is identified with his interaction with their peers and with the institution's profile, showing that the process of communication and relationships in the digital environment influence the decision of the student by an institution of teaching. Finally, we discuss the limitations of the results and the developments needed for the discussion to be deeper, richer.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
27-06-2016
How to Cite
PINHEIRO, W. M. VIRTUAL FEEDBACK: RELATIONSHIP BETWEEN STUDENTS AND IES IN NETWORKS SOCIAL DIGITAL. Revista Ciências Sociais em Perspectiva, [S. l.], v. 15, n. 28, p. 96–111, 2016. DOI: 10.48075/revistacsp.v15i28.10157. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/ccsaemperspectiva/article/view/10157. Acesso em: 12 sep. 2025.
Issue
Section
Artigos
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.