Hypercultural behavior and aspects of leadership among undergraduate students

Authors

DOI:

https://doi.org/10.48075/revistacsp.v22i42.30887

Abstract

The present study aimed to investigate aspects of leadership and hypercultural behavior among business students in the emerging Knowledge Society of the 21st Century. From the emergence of the challenges of the 21st century with the so-called knowledge society that favors the increase of hyperculturality, the development of leadership aspects in undergraduate students to act with more assertiveness in this environment is discussed. In all, 347 undergraduate Business Administration students from the Universidade Federal de Pernambuco, in Recife, Pernambuco, Brazil, were interviewed. The resulting data were subjected to different statistical techniques. The results indicated that hyperculture has effects and acts in the development of capabilities that are of relevance for executives in the 21st Century such as leadership. The sociocognitive processes involved in this dynamic promote the Abnegation personality dimension.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jaelison Rodrigues de Souza, FAINTVISA - Faculdades Integradas da Vitória de Santo Antão

Doutor em Administração de Empresas pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), Mestre em Administração de Empresa pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), MBA Executivo em Administração de Empresas com ênfase em Gestão pela Fundação Getúlio Vargas do Rio de Janeiro (FGV/RJ), Graduação em Administração pela Universidade Estácio de Sá do Rio de Janeiro (ESTÁCIO/RJ) e Graduação em Engenharia Mecânica pela Escola Politécnica de Pernambuco (UPE/1995).

Bruno Campello de Souza, Universidade Federal de Pernambuco-UFPE

Bruno Campello de Souza possui graduação em Psicologia, bem como mestrado e doutorado em Psicologia Cognitiva, todos pela Universidade Federal de Pernambuco. É Professor Associado da UFPE, sendo docente permanente do Programa de Pós-Graduação em Administração (PROPAD) e do Mestrado Profissional em Administração (MPA) da mesma instituição. Realiza pesquisas envolvendo as relações das tecnologias digitais com indivíduos e organizações, inovação e empreendedorismo, criminologia e policiamento, cognição, processos psicológicos e sociais, gestão de pessoas, psicologia da política, valores humanos, medicina e a aplicação de métodos estatísticos em qualquer contexto. Desde março de 2020 realiza pesquisas envolvendo análises de dados relacionados à Epidemiologia, Diagnóstico e Tratamento da Covid-19, atuando como consultor do Ministério da Saúde acerca do assunto.

Published

06-07-2023

How to Cite

SOUZA, J. R. de; PAULA, S. L. de; SOUZA, B. C. de . Hypercultural behavior and aspects of leadership among undergraduate students. Revista Ciências Sociais em Perspectiva, [S. l.], v. 22, n. 42, p. 214–227, 2023. DOI: 10.48075/revistacsp.v22i42.30887. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/ccsaemperspectiva/article/view/30887. Acesso em: 17 may. 2024.