Technical efficiency of the federal schools management of basic education in Brazil
DOI:
https://doi.org/10.48075/revistacsp.v13i25.9067Keywords:
Eficiência técnica, Escolas federais, Resultados educacionaisAbstract
The objective of this paper is to analyze the level of technical efficiency of Brazil’s federal schools management, in order to identify schools with the best combination of inputs and educational outcomes. We used microdata from Censo Escolar 2011 and Enem 2011, provided by Inep/Mec, and the methodology of Data Envelopment Analysis (DEA). The central results of the research show that the federal schools located in the Espírito Santo state have, on average, the highest levels of technical efficiency (0.822). Moreover, the performance of the localities in terms of efficiency appears to be influenced by the socioeconomic status of the students, because the most efficient units have students with the better economic contexts than schools with greater inefficiency.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
05-12-2014
How to Cite
ALMEIDA, A. T. C. de; ALMEIDA FILHO, Álvaro C. de. Technical efficiency of the federal schools management of basic education in Brazil. Revista Ciências Sociais em Perspectiva, [S. l.], v. 13, n. 25, 2014. DOI: 10.48075/revistacsp.v13i25.9067. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/ccsaemperspectiva/article/view/9067. Acesso em: 20 dec. 2025.
Issue
Section
Artigos
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.