GUIDING PRINCIPLES IN THE VESTIBULAR EXAMS - ENGLISH LANGUAGE (YEARS OF 2005 - 2009) - UNIVERSIDADE ESTADUAL DO OESTE DO PARANÁ (UNIOESTE)
DOI:
https://doi.org/10.48075/revex.v9i1.5874Abstract
In this article, the objective was to reflect on the implied theoretical approach of English Language tests in the vestibular (years 2005 to 2009) exams of Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE). The analysis procedure was performed, firstly, by recovering the focus given to the English language in this new millenium and the practices in the teaching context of Second/Foreign Language. Then, the Diretrizes Curriculares da Rede Pública de Educação Básica do Paraná (DCE) were related to the teaching of the English Language and to the criteria followed to elaborate foreign language questions in the vestibular exams of UNIOESTE. We conclude that there is a proposal regarding the adequacy of tests to the Curriculum Guidelines for Modern Foreign Language Primary Education of Paraná State and, even considering the number of people involved and the specificities of the vestibular process, the new communicative-critical teaching approach of English Language has been taken into account.Downloads
Published
01-01-2000
How to Cite
ESTIMA, C. S.; BERNARDON, M. GUIDING PRINCIPLES IN THE VESTIBULAR EXAMS - ENGLISH LANGUAGE (YEARS OF 2005 - 2009) - UNIVERSIDADE ESTADUAL DO OESTE DO PARANÁ (UNIOESTE). Revista Expectativa, [S. l.], v. 9, n. 1, p. 111–126, 2000. DOI: 10.48075/revex.v9i1.5874. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/expectativa/article/view/5874. Acesso em: 24 may. 2025.
Issue
Section
Seção - Línguas/Comunicação
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.