A educação estética de Friedrich Schiller

Autores

DOI:

https://doi.org/10.48075/rlhm.v19i34.31824

Resumo

This work aims to show the main ideas of F. Schiller in The aesthetic education of man. The philosopher intended in his work to free man through aesthetic education, since “art is the daughter of freedom”. Schiller believed that this maxim was fundamental to the construction and formation of better human beings. Schiller's aesthetic education proposes to give form (bild), gestalt to the formation of man. Schiller's letters reflect this desire to build an aesthetic education that reconciles reason guided by Kantian philosophy and ludic sensibility, through play.

Biografia do Autor

Adriana Carolina Hipolito de Assis, UFSC

Possui graduação em Língua e Literatura Portuguesa pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1995), especialização em Semiótica e Linguística USJT (2000), mestrado em Literatura e Crítica Literária pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2006) e doutorado em Literatura pela Universidade Federal de Santa Catarina (2018). É membro associada da Associação Brasileira de Literatura Comparada (ABRALIC). É, atualmente graduanda em filosofia pela UFSC. Tem experiência na área de Letras, com ênfase em Literatura, atuando principalmente nos seguintes temas:  mitopoética, literatura infantil, poesia concreta, Mia Couto, Octavio Paz, picaresca, corpo em Jacques Lacan. 

Downloads

Publicado

25-03-2024

Como Citar

HIPOLITO DE ASSIS, A. C. A educação estética de Friedrich Schiller. Revista de Literatura, História e Memória, [S. l.], v. 19, n. 34, p. 299–303, 2024. DOI: 10.48075/rlhm.v19i34.31824. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/rlhm/article/view/31824. Acesso em: 2 maio. 2024.