POR QUE PROCURAMOS OS ROMANCES? OS CAMINHOS DA ANTROPOLOGIA DA ARTE
DOI:
https://doi.org/10.48075/rt.v4i8.2397Keywords:
Narrativa contemporânea, antropologia da arteAbstract
On the slipping ground between the limits of knowledge and the freedom of the fictional narratives, this communication sets out three angles of observation which lead us to the idea that the literature causes strangeness while “sense of the real”, giving existence to what does not exist. For this, I resort to some suggested traces for the study of the art, proposed by anthropology. I emphasize these angles as a methodological resource to better visualize the problem in this issue, because they are like concentric circles surrounding this paradox. The first angle observes the conditions of the possibilities of the emergence of the novel as a new form of fiction, which constitutes the enquiring about the limits between real and fiction, ascertain that is parallel to the philosophy of knowledge. The second observes the developments of that demarcation, which takes the fiction as a starting point to help the understanding of the real and social and, the third, indicates certain modes of interaction of the reader with the narratives.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.