SOME CONSIDERATIONS ON EDUCATION DESIGNED BY KARL MARX
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v4i8.2328Keywords:
Educação, Karl MarxAbstract
The theme of education did not occupy a central place in Marx's work. He has not formulated an explicit theory of education, much less methodological principles and guidelines for the process of teaching and learning. His main concern was the study of socio-economic and political development in the historical process. On the issue of education, this is inevitably enmeshed in his work. There are some texts that Marx, together with Engels, wrote about the training and education in the conception of education is articulated with the horizon of socio-economic relations of that era. Thus, to understand what their perspective in the analysis of the educational phenomenon we need to pass by your way of understanding society. The purpose of this article is to score some of the issues that call attention to a re-reading Marx today in education.Keywords: Education, Education Marxist.
Downloads
Published
18-03-2010
How to Cite
OLIVEIRA, M. S. SOME CONSIDERATIONS ON EDUCATION DESIGNED BY KARL MARX. Educere et Educare, [S. l.], v. 4, n. 8, p. p. 199–212, 2010. DOI: 10.17648/educare.v4i8.2328. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/2328. Acesso em: 23 may. 2025.
Issue
Section
Fundamentos da Educação
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.