THE CONCEPTIONS ON SCHOOL MANAGEMENT OF PHYSICAL EDUCATION PROFESSORS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v3i5.582Keywords:
Gestão escolar, Professores, Educação Física.Abstract
The school management is characterized as a rather important dimension of the education since that it allows us to globally observe the school and its context, as well as to embrace by the strategic vision and of group the problems that, in fact, operate in an interdependent way. Thus, the present paper aims at to understand the conceptions on school management of Physical Education professors of a local school of basic teaching from the city of Santa Maria (RS). The justification lies on the importance of knowing how the school management is understood by Physical Education professors once this is a task of the whole participants on the educational process within a given context. The use of the bibliographical research and of the semi-structured interview has been significant for the information collection. The participants were four Physical Education professors of a local school of basic teaching from the city of Santa Maria (RS). They have shown to be aware about the wide significance focusing the school management even if, in certain moments, they seem to be linked to centralized processes of professional acting.Downloads
Published
16-04-2009
How to Cite
ROOS DA SILVA ILHA, F.; DA ROSA CRISTINO, A. P.; AITA IVO, A. THE CONCEPTIONS ON SCHOOL MANAGEMENT OF PHYSICAL EDUCATION PROFESSORS. Educere et Educare, [S. l.], v. 3, n. 5, p. p. 59–73, 2009. DOI: 10.17648/educare.v3i5.582. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/582. Acesso em: 23 may. 2025.
Issue
Section
Núcleo Temático: Educação, Políticas Sociais e Estado
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.