DEVO FALAR INGLÊS COMO UM NATIVO? CONCEPÇÕES SOBRE ENSINO/APRENDIZAGEM DA PRONÚNCIA EM LÍNGUA INGLESA
DOI:
https://doi.org/10.48075/revex.v16i1.16376Keywords:
Língua Inglesa. Pronúncia. Comunicação.Abstract
Given that the English language is the second most spoken language in the world, it is imperative that we, speakers in expanding circle, know how to use it effectively, being able to express ourselves intelligibly, regardless of native language influences. In this article, we turn our attention to one of the elements that make up a good fluency in the target language: pronunciation, showing its importance in communication, which segmental and suprassegmental aspects affect it and what kind of pronunciation we should seek, thus aiming at contributing to the discussions in the area of teaching and learning of foreign languages. This is supported by authors such as Kachru (1992), Smith (1992), Crystal (2003), Rajagopalan (2004, 2005), Field (2003, 2005), Lima (2009), Rodrigues (2013), among others. With regard to the methodology of this work, we used bibliographic research, through the descriptive and exploratory procedures. One of the highlighted discussions points out that motivation and ambition will help the student in his or her learning and pronunciation improvement. In addition, we conclude that there is no longer a commitment to learn a standard English or to seek perfection with a native speaker pronunciation, but a communicative competence that meets professional/personal demands must be sought.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.