DOCÊNCIA EM SECRETARIADO EXECUTIVO: A VALORAÇÃO DA EXPERIÊNCIA EXTRACLASSE
DOI:
https://doi.org/10.48075/revex.v9i1.5869Abstract
The professional development of the Executive Secretary for the past year has led to extensive training in various aspects related to the business world. This reality demands of the area teachers whose teaching experience and market are closely linked. This paper aimed to investigate how the experience of the Executive Secretary in the context of organizations contribute to the construction of their teacher education. Therefore, it was made, first, a theoretical review that provided the necessary basis and in a second stage was conducted field research with teachers in the Executive Secretariat through a questionnaire with objective questions. The main results signaled that the experience of the Executive Secretary of services is fundamental to the construction of their teacher education by allowing the transmission of knowledge acquired in the practice of contributing to the profession of teaching-learning process, and requires the alignment between practice professional and pedagogical knowledge and teaching.Downloads
Published
12-12-2011
How to Cite
SILVA, J. S.; BARROS, C. M. P.; SOUSA, E. F. de. DOCÊNCIA EM SECRETARIADO EXECUTIVO: A VALORAÇÃO DA EXPERIÊNCIA EXTRACLASSE. Revista Expectativa, [S. l.], v. 9, n. 1, p. 43–60, 2011. DOI: 10.48075/revex.v9i1.5869. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/expectativa/article/view/5869. Acesso em: 25 may. 2025.
Issue
Section
Seção - Secretarial
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.