VOCABULARY KNOWLEDGE, CONTEXT AND READING COMPREHENSION IN A FOREIGN LANGUAGE
DOI:
https://doi.org/10.48075/revex.v6i1.991Keywords:
Vocabulário, leitura, aquisiçãoAbstract
Vocabulary knowledge can be as important as the skill of using context for interpreting meaning and this process and the teaching tools for vocabulary teaching also can lead students to enhance such skills. These contextual clues are necessary to be applied through some specific activities aimed at discovering the meaning of unknown words. Nevertheless, it is assumed that not only lexical knowledge but also a great variety of reading strategies and activities are crucial in this process making students to reflect about their own knowledge. Students can be taught to be more active as they read in the sense of applying a variety of comprehension strategies like the ones that skilled readers report as they read. Thus comprehension can, in fact, be improved construing the meaning as a whole. Some debates have been focused on whole language and researchers continually try to improve learning and teaching to meet students’ needs. There is a lack of consistency of research findings in the area of second language reading processes, in contrast with the fast growth and the huge diversity of the English language learning population.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.