THE SCALE MODEL AS A TEACHING RESOURCE FOR SOIL TEACHING
Keywords:
Modelo de representação, Material de apoio, Educação.Abstract
The discussion around the environment theme is present in the most variety segments of society. However, it’s still not common the perception that the environment should be understood as a resultof all the nature components, including the soil. When we look carefully to the ecological value attributed to the soil for the pleople, its perceivable that its lowermost. Because of this, its necessary an constructivist educational approach, which its sufficient to enable the students to perceive themselves as an active subject, interacting to the environment, in particular to the soil. Thereupon, this article aims work the using of scale models as a suggestion of teaching resource for soil teaching, at Geography’s discipline, by adopting an environmental education bias proposed by the PCNs from 1997. Thus, there were developed the following subjects: erosion, silting and soil sealing –with the scale model support. Thereby, it consists in a teaching proposal using this teaching resource, which aims as expected results, to contribute for a better comprehension about these subjects, as well as the effects that the soil condition may cause to the society.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.