O CASO DAS ÁRVORES CARECAS: UMA WEBQUEST DE TEMÁTICA AMBIENTAL PARA AS AULAS DE QUÍMICA

Authors

  • Thayelen Klen dos Santos Universidade Estadual do Oeste do Paraná
  • Ana Carolina Schlindwein Universidade Estadual do Oeste do Paraná
  • David Pereira Faraum Junior Universidade Estadual de Londrina - UEL https://orcid.org/0000-0001-8878-9736

DOI:

https://doi.org/10.48075/ReBECEM.2025.v.9.n.1.33732

Keywords:

Estudo de caso, Ácidos e Bases, Meio ambiente

Abstract

This work aims to present a WebQuest developed in the course of Chemistry and Environmental Education, offered in the Chemistry Licentiate program at a public university, to discuss the theoretical and practical aspects of environmental education in chemistry classes. Utilizing the Google Sites platform, WebQuest provides an intuitive and user-friendly interface. Focused on teaching Environmental Education, particularly on the topic of acids and bases, the activity aims to promote students' socio-environmental awareness and critical thinking through the case study "The Case of the Bald Tree”, the resolution of which is guided by the Jigsaw method. We consider that this method challenges students to propose solutions collaboratively, enabling the development of critical thinking about acid rain, as they can actively engage with socio-environmental issues.

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Author Biography

David Pereira Faraum Junior, Universidade Estadual de Londrina - UEL

Licenciado em Química (2010), mestre em Química na área de tecnologias educacionais (2017) e doutor em Ensino de Ciências e Educação Matemática (2023) pela Universidade Estadual de Londrina (UEL).

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Published

31-03-2025

How to Cite

DOS SANTOS, T. K.; SCHLINDWEIN, A. C.; FARAUM JUNIOR, D. P. O CASO DAS ÁRVORES CARECAS: UMA WEBQUEST DE TEMÁTICA AMBIENTAL PARA AS AULAS DE QUÍMICA. Revista Brasileira de Educação em Ciências e Educação Matemática, [S. l.], v. 9, n. 1, 2025. DOI: 10.48075/ReBECEM.2025.v.9.n.1.33732. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/rebecem/article/view/33732. Acesso em: 23 apr. 2025.