RECONSTRUCTION OF MEANING IN LE PETIT NICOLAS: FROM THE BOOK - THROUGH MOVIE - TO CLASSROOM FLE
DOI:
https://doi.org/10.48075/rt.v13i29.16065Keywords:
literatura, cinema, ensino de FLEAbstract
In this work, we present the results of a proposal of reading and writing in French as Foreign Language classroom (FFL), developed from the Basic Sequence stages as proposed by Cosson (2012). This sequence, we try to instigate the understanding of the adaptation modes of verbal discourse to audio(verbal)/visual in textual description and interpretation, using as analisys basis the fictional universe of Le petit Nicolas, composed of the literary works of René Goscinny and Jean -Jacques Sempé (1960) and cinematic of Laurent Tirard (Young Nicholas a.k.a. The Chronicles of Little Nicholas) with special attention to the construction and study of the character, starting from the analysis centered on the three constituent pillars of discursive genres of Bakhtin (1992), related to the elements of the narrative, in the style of the author / producer and the production context of the works.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.