REFLEXÕES SOBRE TRÊS PROGRAMAS DE POLÍTICA EDUCACIONAL COM USO DE TIC NO BRASIL

Autores/as

  • Rosângela dos Santos Corrêa
  • Ecivaldo de Souza Matos
  • Francisca de Oliveira Cruz
  • Eloiza da Silva Gomes de Oliveira

Palabras clave:

políticas públicas, política educacional, tecnologia educacional.

Resumen

This paper describes a theoretical study about the ICTs’ (information and communication technologies) impacts on the public policies that focus on brazilian education.  Three national educational programs were visited: E-Tec Brasil, UAB and ProInfo. These reflections are part of researches developed in the Human Learning Studies Lab at the School of Education of Rio de Janeiro State University (LEAH/UERJ).

Publicado

15-12-2009

Cómo citar

CORRÊA, R. dos S.; MATOS, E. de S.; CRUZ, F. de O.; OLIVEIRA, E. da S. G. de. REFLEXÕES SOBRE TRÊS PROGRAMAS DE POLÍTICA EDUCACIONAL COM USO DE TIC NO BRASIL. Varia Scientia, [S. l.], v. 9, n. 16, p. p.11–22, 2009. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/variascientia/article/view/2588. Acesso em: 12 may. 2024.

Número

Sección

Artigos e Ensaios