A PROPOSAL FOR APPLICATION OF SERVQUAL SCALE IN EVALUATING THE PERCEIVED QUALITY IN HEALTH SERVICES PUBLIC: A STUDY ON A EMERGENCY CALL UNIT
Keywords:
Gestão pública. Qualidade percebida. Escala Servqual. Sustentabilidade.Abstract
A relevant question, both theoretical and managerial point of view, is to understand what are the main dimensions that make up the perceived quality of public services. This importance is due to the impact that quality plays in one of the dimensions of sustainable development - the social dimension. Thus, this study proposes a validation and application of the servqual scale in assessing the perceived quality of public services. Although there are many studies that measure the perceived quality of public services, they are rarely those applied in emergency health and emergency services. The data were collected in the survey with two hundred thirtytwo users in order to initially validate the servqual to the reality of public services. Through descriptive statistics, the results showed that of the 22 questions initially applied, only 14 were considered valid by the asymmetry and kurtosis analysis. Based on the results obtained from the application of the scale it was possible to propose improvements analyzing the five variables which showed significant distortions between the expectations of the users and the service performance in the research organization.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.