EXCHANGES AND CULTURAL EDUCATION STUDENT TRAVEL OF TRILINGUAL EXECUTIVE SECRETARIAT OF UFV
DOI:
https://doi.org/10.48075/revex.v12i1.8522Keywords:
Intercâmbio cultural. Secretariado Executivo. Empregabilidade.Abstract
The present study analyzed the relationship between participation in exchange programs and academic training of the students of class of 2007 of the Trilingual Executive Secretary Program of the Federal University of Viçosa (UFV). This is a case study that aimed to discuss the importance of this experience in complementing academic training, as well as the main objectives that these students had when deciding to undergo exchange programs, besides identifying the skills developed during the program which are related to executive secretarial professionals. It was identified the programs undertaken by these students and the positives and negatives points of this international experience, as well as the influence that it had on the employability of these students. Through data analysis, it was found that the exchange program is an extracurricular activity that acts positively on the training of future professionals, since, through this, students develop skills required by today's job market, such as fluency in another language, flexibility, teamwork and knowledge of other cultures.
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.