SAÚDE & INSTAGRAM

O CASO DO BRANDING DIGITAL PRATICADO EM UM LABORATÓRIO FARMACÊUTICO

Authors

  • Afonso Vital Hein de Oliveira Leite Centro Universitário de João Pessoa - UNIPÊ
  • Pollyana de Sousa Correia Leite Centro Universitário de João Pessoa - UNIPÊ
  • Simone Andrade Giglio do Nascimento Centro Universitário de João Pessoa - UNIPÊ
  • Janayna Souto Leal Universidade Estadual da Paraíba - UEPB

DOI:

https://doi.org/10.48075/gdemrevista.v10i1.32190

Keywords:

Branding digital, Instagram, Pharmaceutical laboratory

Abstract

Instagram is a great showcase for business development and branding in various segments, including medication. Thus, this study aimed to analyze how a pharmaceutical laboratory has developed its digital branding on the Instagram platform. This is a qualitative, exploratory-descriptive research, whose data collection took place through the non-participant observation of information on the Instagram profile of a pharmaceutical laboratory, identified as Laboratório Delta to preserve its identity and its analysis was performed. performed according to the categories: Posts in the feed; Stories and their highlights; The reel videos. The results showed that despite the large number of followers of the profile, the Delta Laboratory uses feed posts a lot to disseminate content, however it underuses the other resources available on the platform, such as stories and reels.

Author Biographies

Afonso Vital Hein de Oliveira Leite, Centro Universitário de João Pessoa - UNIPÊ

Pós-graduado no MBA em Marketing do Centro Universitário de João Pessoa - UNIPÊ

Pollyana de Sousa Correia Leite, Centro Universitário de João Pessoa - UNIPÊ

Pós-graduada no MBA em Marketing do Centro Universitário de João Pessoa - UNIPÊ

Simone Andrade Giglio do Nascimento, Centro Universitário de João Pessoa - UNIPÊ

Pós-graduada no MBA em Marketing do Centro Universitário de João Pessoa - UNIPÊ

Published

11-09-2024

How to Cite

LEITE, A. V. H. de O.; LEITE, P. de S. C.; NASCIMENTO, S. A. G. do; LEAL, J. S. SAÚDE & INSTAGRAM: O CASO DO BRANDING DIGITAL PRATICADO EM UM LABORATÓRIO FARMACÊUTICO. Gestão e Desenvolvimento em Revista, [S. l.], v. 10, n. 1, 2024. DOI: 10.48075/gdemrevista.v10i1.32190. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/gestaoedesenvolvimento/article/view/32190. Acesso em: 7 may. 2025.

Issue

Section

Artigos