ORGANIZAÇÃO DO CONTEÚDO NO ENSINO DA LÍINGUA MATERNA
DOI:
https://doi.org/10.48075/ri.v3i1.20385Keywords:
organização dos conteúdos — carências educacionais - integraçãoAbstract
Propõe-se uma organização dos conteúdos e das habilidades no ensino da língua materna, aplicando-se os princípios norteadores de seleção e seqienciação, de forma que as experiências de aprendizagem decorrentes levem a suprir as carências educacionais previsíveis ou diagnosticadas, através de um planejamento geral e de um plano de trabalho específico para a sala de aula caracterizados pela integração como uma interpretação do projeto pedagógico da escola, devidamente orientado pelos parâmetros curriculares nacionais (PCN); toma-se como exemplo, o conhecimento prevísivel das formas de indicação das pessoas do discurso, relacionadas a tempos verbais do modo indicativo, comparando-se o paradigma geral da língua portuguesa com os subparadigmas dos alunos, de classes favorecidas e desfavorecidas, e comprovando-se a integração dos conteúdos entre si e a integração de conteúdos e habilidades.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
1. Authors maintain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., to publish in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or as a personal page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-ShareAlike 4.0 International License, which permits sharing, copying, distributing, displaying, reproducing, the whole or parts provided it has no commercial purpose and the authors and source are cited.