EDUCAÇÃO INFANTIL – POR QUE IMPLEMENTÁ-LA
DOI:
https://doi.org/10.48075/ri.v9i1.3955Abstract
A Educação Infantil, que compreende a primeira etapa da educaçãobásica, objetiva o desenvolvimento integral da criança de 0 até seis anos.
Embora comprovadas inúmeras vantagens em se implementá-la, poucas ações
são feitas nesse sentido, sobretudo no que se refere à sua primeira fase de
creche, de 0 a 3 anos, sendo mais realçada a fase de 4 a 6 anos, tudo, porém,
muito aquém da necessidade comunitária. Partindo de uma visão geral de
como nasceu a Educação Infantil, com a idéia assistencialista, chega-se ao
presente, quando tal idéia ainda prevalece e os recursos destinados são parcos.
São apresentados dificultadores em sua implementação que vão desde a
formação de profissionais para atuarem em Educação Infantil, até a parte física,
material e financeira necessária. Conclui-se que não há desvantagens em se
implementar a Educação Infantil, muito pelo contrário, só há benefícios a serem
comprovados nas etapas subseqüentes do processo de aprendizagem.
Palavras-chave: educação infantil, vantagens, desvantagens, implementação.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
1. Authors maintain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., to publish in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or as a personal page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-ShareAlike 4.0 International License, which permits sharing, copying, distributing, displaying, reproducing, the whole or parts provided it has no commercial purpose and the authors and source are cited.