O ENSINO COMO INSTÂNCIA DE DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA E PRODUÇÃO DO CONHECIMENTO NO ÂMBITO DAS CIÊNCIAS DO LÉXICO
DOI:
https://doi.org/10.48075/ri.v9i1.4005Abstract
Este artigo tem por objetivo evidenciar que didatizar pesquisa recentedesenvolvida por pesquisadores brasileiros é uma forma de associar pesquisa
e ensino e que as atividades de ensino também resultam na produção de
conhecimento. Feitas algumas considerações gerais sobre o sistema de produção
e divulgação do saber universitário no Brasil, e, particularmente, no âmbito das
Ciências do Léxico, são descritas e contextualizadas (de um lado, no projeto de
pesquisa de que fazem parte e, de outro, na disciplina de graduação na qual os
conteúdos são ensinados) atividades inerentes à didatização (avaliação crítica das
obras teóricas escolhidas, complementação e aprofundamento das análises propostas
e elaboração de atividades práticas) de modo a mostrar que estas atividades
também são responsáveis pela produção do conhecimento, a despeito de elas não
serem tão valorizadas quanto as atividades ditas de pesquisa
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
1. Authors maintain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., to publish in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or as a personal page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-ShareAlike 4.0 International License, which permits sharing, copying, distributing, displaying, reproducing, the whole or parts provided it has no commercial purpose and the authors and source are cited.