Uma experência de interatividade em um curso de formação tecnológica do professor na modalidade a distância
DOI:
https://doi.org/10.48075/ri.v7i7.827Abstract
Este trabalho tem como objetivo descrever e interpretar a interatividade ocorrida em um curso de formação tecnológica do professor pré-serviço no contexto digital em uma universidade particular. A interatividade é aqui descrita e interpretada com foco nas trocas entre os participantes que ocorreram através do uso das ferramentas de comunicação e informação e-mail, chat e fórum de debates. No decorrer do curso, foram percebidas facilidades e dificuldades dos participantes relacionadas ao uso das ferramentas citadas: familiaridade com o uso do e-mail, não familiaridade com o uso do chat e fórum, além da resistência à exposição diante de outros partici pantes. Percebemos que a interatividade entre os participantes de um curso a distância pode sofrer interferência de acordo com o uso de uma determinada ferramenta de comunicação e informação e com a visão de ensino-aprendizagem adotada.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
1. Authors maintain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., to publish in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or as a personal page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-ShareAlike 4.0 International License, which permits sharing, copying, distributing, displaying, reproducing, the whole or parts provided it has no commercial purpose and the authors and source are cited.