Uma avaliação do Projeto de Regularização do Fluxo Escolar (PRFE)
DOI:
https://doi.org/10.48075/ri.v8i9.855Abstract
O Projeto de Regularização do Fluxo Escolar (PRFE) do Estado da Bahia é voltado para a correção da defasagem idade/série com o objetivo de capacitar os alunos para concluir o Ensino Fundamental II em 2 anos. Este artigo 0 avalia o PRFE na Escola Estadual de 1 Grau Santa Bernadete, localizada em Amargosa, BA. Como instrumentos de coleta de dados foram utilizados: ficha de observação, questionário e entrevista aplicados aos alunos, professores, diretora e líder local da escola citada, onde foram identificados alguns pontos positivos e muitos negativos. Também se detectou que o Projeto Político-Pedagógico (PPP) da referida escola é contraditório ao PRFE. Conclui-se que o PRFE não põe em prática sua operacionalização, ou seja, a proposta fica apenas no papel e ainda que os envolvidos não cumprem todas suas funções.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
1. Authors maintain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., to publish in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or as a personal page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-ShareAlike 4.0 International License, which permits sharing, copying, distributing, displaying, reproducing, the whole or parts provided it has no commercial purpose and the authors and source are cited.