Chegando à escola: um momento do fazer-se professor
DOI:
https://doi.org/10.48075/ri.v8i9.859Abstract
Esse artigo expressa elementos da tese de doutorado, “Memórias e Experiências do Fazer-se Professor de História”. Intencionava buscar respostas para o seguinte problema: Como os alunos egressos do Curso de História da UNOESC – Chapecó, nos anos de 1998 e 1999, avaliam as experiências vivenciadas na passagem de acadêmicos para profissionais? Como objetivo central, define: Perceber como é o fazer-se profissional dos professores de História em início de carreira. O principal instrumento de coleta de informações foi através de depoimentos orais, gravados, onde apresentei algumas questões chaves, para que pudessem dar início às falas. A partir das falas dos professores, foi possível captar elementos que vão além da idéia de formar professores, que há um fazer-se professor.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
1. Authors maintain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., to publish in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or as a personal page) at any point before or during the editorial process, as this may generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-ShareAlike 4.0 International License, which permits sharing, copying, distributing, displaying, reproducing, the whole or parts provided it has no commercial purpose and the authors and source are cited.