Relações de gênero: uma problematização acerca da ausência de discussões no âmbito do Ensino Médio

Authors

  • Juliana Almeida Matos
  • Tcharles Gonçalves Schmidt
  • Marco Antonio Arantes

DOI:

https://doi.org/10.48075/rtc.v20i40.10055

Keywords:

Genre relations, Methodology, Education

Abstract

From the observation of the reality in the schools where SocialSciences PIBID is present in Toledo, this article aims at problematizingthe lack of discussion on genre relations and inequalities in High Schooleducation, as well as the minor role played by the same issue until littletime ago in the laws that regulate and orientate basic education in Paraná;situation that starts to change in 2010, with the publication of DiretrizesCurriculares de Gênero e Diversidade Sexual. We also intend to suggestmethods and instruments to deal with this issue in the classroom, basedon the theoretical assumptions of historical-critical pedagogy

Published

01-01-2000

How to Cite

MATOS, J. A.; SCHMIDT, T. G.; ARANTES, M. A. Relações de gênero: uma problematização acerca da ausência de discussões no âmbito do Ensino Médio. Tempo da Ciência, [S. l.], v. 20, n. 40, p. 211–224, 2000. DOI: 10.48075/rtc.v20i40.10055. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/tempodaciencia/article/view/10055. Acesso em: 10 may. 2025.

Issue

Section

Artigos