Parâmetros para o ensino, a aprendizagem e a avaliação de língua estrangeira moderna
DOI:
https://doi.org/10.48075/rt.v4i7.2363Keywords:
referência, ensino, aprendizagem, avaliaçãoAbstract
This work has the objective of presenting aspects for a solution to the learning, teaching and the assessment of the Modern Foreign Languages (MFL). The starting point of this presentation is the “Common European Framework of Reference for languages: Learning, Teaching, Assessment”, which establishes levels for the work with MFL, descriptive frameworks, by level, related to diverse aspects of the domain and use of a foreign language, which work to facilitate the establishment of clear and similar criteria for education in the diverse languages, as well as facilitating the evaluation work of the MFL knowledge level of a citizen. The fact of being a facilitator tool for the work with the most diverse MFL, it makes the material knowledge recommendable, even if it is for the elaboration, the development and the improvement of the available methods in the market. Another aspect that calls the attention is the fact that MFL taught in our region are European languages, whose proficiency evaluations are most of the times elaborated and made by foreign representatives of the countries, which follow the principles established in the European Framework.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.