Principles of equality and inequality, of difference and diversity, gender, body, violence: eyes on education

Authors

  • Luzia Batista de Oliveira Silva Universidade São Francisco. Campus Itatiba
  • Maria de Fátima Guimarães Universidade São Francisco – USF. Campus Itatiba - SP
  • Vanessa Cristina Moretti Universidade São Francisco – USF. Campus Itatiba - SP
Supporting Agencies

Keywords:

Law, body, education, gender, principles.

Abstract

The article aimed to discuss the principles of equality and inequality, difference and diversity in authors from different areas, especially in the legal area, since they are guiding principles that articulate philosophical, historical, social, political and even Even economic, in view, equality is the basis for the elaboration of constitutional principles, which can condition the legislative function, as well as, the manifestations of the State. It is also discussed how these principles are underpinned and articulated in discourses on gender, body, violence and sexuality in a convergence of views on education.

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Author Biographies

Luzia Batista de Oliveira Silva, Universidade São Francisco. Campus Itatiba

Docente do PPGSS em Educação – Programa de Pós-graduação Stricto sensu em Educação da Universidade São Francisco. Campus Itatiba – SP.

Maria de Fátima Guimarães, Universidade São Francisco – USF. Campus Itatiba - SP

Docente adjunta do PPGSS em Educação – Programa de Pós-graduação Stricto sensu em Educação da Universidade São Francisco. Campus Itatiba – SP

Vanessa Cristina Moretti, Universidade São Francisco – USF. Campus Itatiba - SP

Docente e coordenadora do curso de Direito da Universidade São Francisco – USF. Campus Itatiba - SP

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Published

11-05-2017

How to Cite

SILVA, L. B. de O.; GUIMARÃES, M. de F.; MORETTI, V. C. Principles of equality and inequality, of difference and diversity, gender, body, violence: eyes on education. Travessias, Cascavel, v. 11, n. 1, p. e16655, 2017. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/16655. Acesso em: 18 jul. 2024.

Issue

Section

[DT] SEXUALIDADE, GÊNERO E EDUCAÇÃO NA SOCIEDADE CONTEMPORÂNEA