"Interactive Break" project: a leisure experience at Unioeste
DOI:
https://doi.org/10.36453/cefe.2003.v5.i9.p115Keywords:
Leisure, Physical Education, Pedagogical ExperienceAbstract
The "Interactive Break" project was developed as a pedagogical and extension activity in the Physical Education program at UNIOESTE, aiming to train students to plan and implement leisure activities and democratize the university space as a site for interaction and cultural development. The methodology included initial diagnostics, collaborative planning, team formation, playful activities, and continuous evaluation. Approximately 70 people participated in each program, including staff, professors, and students. Results indicated broad acceptance of the proposals and team engagement, with some challenges related to the project's novelty and limited break times. It was concluded that the project is relevant as a pedagogical practice and a stimulus for leisure experiences, with potential for expansion and consolidation in future years.
Downloads
References
ALMEIDA, P. A. C. de. O lazer no espaço escolar. In: XI Encontro Nacional de Recreação e Lazer - ENAREL. Anais... Unioeste: Foz do Iguaçu, 1999.
CARVALHO, N. C. Lúdico: sujeito proibido de entrar na escola. Revista Motrivivência, v. 8, n. 9, 1996.
CAVALLARI, V. R.; ZACHARIAS, V. Trabalhando com Recreação. 5. ed. São Paulo: Ícone, 2001.
MARCELLINO, N. C. Estudos do lazer: uma introdução. Campinas: Autores Associados, 1996.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2003 Direitos Autorais Partilhados

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os direitos autorais permitem descarregar, compartilhar, copiar, distribuir, adaptar, transformar, exibir, reproduzir a totalidade ou partes do artigo para qualquer propósito legal, desde que não tenha fins lucrativos e seja citada a fonte.
Informamos que todo o conteúdo do texto publicado, e dos seus possíveis erros ortográficos e gramaticais, é de inteira responsabilidade de seus autores, não cabendo ao Caderno de Educação Física e Esporte, ou aos nossos Avaliadores Ad Hoc, por qualquer implicação legal ou por eventual negligência à língua portuguesa ou à estrangeira.