Volleyball: alternative practices in the face of new paradigms

Authors

  • Inácio Brandl Neto

DOI:

https://doi.org/10.36453/cefe.2001.v4.i7.p31

Keywords:

Volleyball, Paradigms, Alternative practices

Abstract

The text shows alternative volleyball practices that can be applied in the initiation of the sport, in Physical Education classes, in recreational activities. However, it takes into account paradigms that respect the human being in his/her individuality and diversity, observing, at first, aspects of “inclusion” (instead of exclusion) and of “cooperation” (instead of competition).

Downloads

Download data is not yet available.

References

ASEP. American Sport Education Program. Ensinando voleibol para jovens. São Paulo: Manole, 1999.

BAACKE, H. Mini-volibol: uma forma adaptada de VB para crianças de 09 a 12 anos. Revista Brasileira de Educação Física e Desportos, Brasília, v. 9, n. 33,1977.

CAPRA, F. A teia da vida. São Paulo: Cultrix, 1998.

SOLER, R. Jogos cooperativos para educação infantil. Rio de Janeiro: Sprint, 2003.

BRANDL NETO, I. Voleibol: práticas alternativas frente aos novos paradigmas. Caderno de Educação Física, Marechal Cândido Rondon, v. 4, n. 7, p. 31-56, 2002.

Published

08-03-2002

How to Cite

BRANDL NETO, I. Volleyball: alternative practices in the face of new paradigms. Caderno de Educação Física e Esporte, Marechal Cândido Rondon, v. 4, n. 7, p. 31–56, 2002. DOI: 10.36453/cefe.2001.v4.i7.p31. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1328. Acesso em: 28 apr. 2025.