Cooperative games
DOI:
https://doi.org/10.36453/cefe.2001.v4.i8.p107Keywords:
cooperation, change, schoolAbstract
This study shows the idea of the cooperative games as a possible and healthy alternative in relation to competitive games. There will be explanation about their characteristics, how and where can be developed and also a comparison between the competition and the omission. The cooperative games are a group dynamics which its objective, in first place, is to wake up the cooperation conscience show that the cooperation is an alternative field of social relationships; and in second place, the promotion of the cooperation among them. The cooperative games have liberated characteristics. There is a great connection between game and life, because we learned that in the game we would find the solution for our problems of life. The main idea is to let the game become your life, because if I play the way I live I will live the way I play. Among the essential components of a cooperative game, it will be found cooperation, acceptance, involvement and, amusement.
Downloads
References
BROTTO, F. O. Jogos cooperativos: se o importante é competir, o fundamental é cooperar. Santos: Renomada, 1997.
BROTTO, F. O. Jogos cooperativos: o jogo e o esporte como um exercício de convivência. Santos: Projeto Cooperação, 2002.
CAPRA, F. A teia da vida. São Paulo: Cultrix, 1996.
MATURANA, H. Da biologia à psicologia. Porto Alegre: Editora Artes Médicas, 1998.
SOLER, R. Jogos cooperativos para educação infantil. Rio de Janeiro: Sprint, 2003.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2002 Direitos Autorais Partilhados

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os direitos autorais permitem descarregar, compartilhar, copiar, distribuir, adaptar, transformar, exibir, reproduzir a totalidade ou partes do artigo para qualquer propósito legal, desde que não tenha fins lucrativos e seja citada a fonte.
Informamos que todo o conteúdo do texto publicado, e dos seus possíveis erros ortográficos e gramaticais, é de inteira responsabilidade de seus autores, não cabendo ao Caderno de Educação Física e Esporte, ou aos nossos Avaliadores Ad Hoc, por qualquer implicação legal ou por eventual negligência à língua portuguesa ou à estrangeira.