The evaluation as an internal process of the pedagogic practice
DOI:
https://doi.org/10.36453/cefe.2001.v4.i8.p119Keywords:
Evaluation, pedagogic practice, participationAbstract
This text is a consideration of the evaluative process in the formal, school and academic education. It aims to contribute for the construction of an imbricate evaluation with the emergent educational paradigms, which are based on knowledge’s construction, in the critical dialogue and in the social interaction. Therefore, an evaluation that is not a watertight process, but an integral and integrate process of teaching and learning through a participative pedagogic practice.
Downloads
References
FREIRE, P. Pedagogia da indignação: cartas pedagógicas e outros escritos. São Paulo: UNESP, 2000.
HOFFMANN, J. Experiências em avaliação mediadora na universidade a partir do PAAP. In: MORAES, V. R. P. (Org.). Melhoria do ensino e capacitação docente: programa de atividades de aperfeiçoamento pedagógico. Porto Alegre: UFRGS, 1996.
PERRENAUD, P. Construir as competências desde a escola. Porto Alegre: Artes Médicas, 1999.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2002 Direitos Autorais Partilhados

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os direitos autorais permitem descarregar, compartilhar, copiar, distribuir, adaptar, transformar, exibir, reproduzir a totalidade ou partes do artigo para qualquer propósito legal, desde que não tenha fins lucrativos e seja citada a fonte.
Informamos que todo o conteúdo do texto publicado, e dos seus possíveis erros ortográficos e gramaticais, é de inteira responsabilidade de seus autores, não cabendo ao Caderno de Educação Física e Esporte, ou aos nossos Avaliadores Ad Hoc, por qualquer implicação legal ou por eventual negligência à língua portuguesa ou à estrangeira.