The body conceptions of the 4th year students of the physical education course at Unioeste – State University of Western Paraná
DOI:
https://doi.org/10.36453/cefe.2003.v5.i10.p149Keywords:
Body, Physical Education, Teacher TrainingAbstract
The study aimed to investigate the conceptions of the body among fourth-year Physical Education Licentiate students at UNIOESTE. The research adopted a qualitative approach with nine students, analyzing their responses through categorized associations. The results indicated a significant division between two conceptions: the body as a biological object and the body as an integrated unit that interacts with the environment. The influence of cultural and academic factors was evident in shaping these perceptions. It is concluded that a more integrated pedagogical approach in the Physical Education curriculum is necessary, promoting a holistic view of the body that encompasses both biological and human-social aspects.
Downloads
References
FREIRE, J. B. Educação de corpo inteiro: teoria e prática da Educação Física. São Paulo: Scipione, 1987.
GUEDES, C. M. Do discurso da Educação Física. Campinas, 1998. 242f. Tese (Doutorado em Educação Física) – Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 1998.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2003 Direitos Autorais Partilhados

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os direitos autorais permitem descarregar, compartilhar, copiar, distribuir, adaptar, transformar, exibir, reproduzir a totalidade ou partes do artigo para qualquer propósito legal, desde que não tenha fins lucrativos e seja citada a fonte.
Informamos que todo o conteúdo do texto publicado, e dos seus possíveis erros ortográficos e gramaticais, é de inteira responsabilidade de seus autores, não cabendo ao Caderno de Educação Física e Esporte, ou aos nossos Avaliadores Ad Hoc, por qualquer implicação legal ou por eventual negligência à língua portuguesa ou à estrangeira.