Learning difficulties and school re-education
DOI:
https://doi.org/10.36453/cefe.2003.v5.i10.p183Keywords:
Learning Difficulties, School Reeducation, PsychomotricityAbstract
The study aimed to analyze learning difficulties in elementary school children and the application of school reeducation as an intervention strategy. The research is a bibliographic review addressing disorders such as dyslexia, dysgraphia, dysorthography, and dyscalculia. The results indicate that school reeducation, based on psychomotricity, plays a fundamental role in developing children's cognitive and motor skills. Structured physical activities have proven effective in enhancing reading, writing, and mathematics, promoting more integrated learning. It is concluded that the Physical Education professional can significantly contribute to school reeducation, using playful and psychomotor activities as tools in the teaching-learning process.
Downloads
References
COSTE, J. -C. A psicomotricidade. Rio de Janeiro: Zahar, 1981.
DROUET, R. C. R. Distúrbios da aprendizagem. 4. ed. São Paulo: Ática, 2001.
FONSECA, V. Psicomotricidade. 2. ed. São Paulo: Martins Fontes, 1988.
JOSÉ, E. A.; COELHO, M. T. Problemas de aprendizagem. 12. ed. São Paulo, 2000.
LEGUET, J. As ações motoras em ginástica esportiva. São Paulo: Manole, 1987.
VALETT, R. O Tratamento de distúrbios de aprendizagem. São Paulo: Ed. USP, 1977.
VELASCO, C. G. Brincar: o despertar psicomotor. Rio de Janeiro: Sprint, 1996.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2003 Direitos Autorais Partilhados

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os direitos autorais permitem descarregar, compartilhar, copiar, distribuir, adaptar, transformar, exibir, reproduzir a totalidade ou partes do artigo para qualquer propósito legal, desde que não tenha fins lucrativos e seja citada a fonte.
Informamos que todo o conteúdo do texto publicado, e dos seus possíveis erros ortográficos e gramaticais, é de inteira responsabilidade de seus autores, não cabendo ao Caderno de Educação Física e Esporte, ou aos nossos Avaliadores Ad Hoc, por qualquer implicação legal ou por eventual negligência à língua portuguesa ou à estrangeira.