Teaching and research: a necessary dialectic
DOI:
https://doi.org/10.36453/cefe.2001.v3.i2.p103Keywords:
Teaching, Research, EmancipationAbstract
The formation of a free and emancipated human being, aiming for a democratic education, increasingly faces complexities due to new cultural, human, and technological maps. Hence the need to educate a citizen with critical capacity, initiative skills, and flexibility to navigate these complexities. For this, it is urgent and profound to integrate teaching and research further. From basic education to higher education, research needs to become an integral part of the educational process.
Downloads
References
DEMO, P. Pesquisa e construção do conhecimento: metodologia científica no caminho de Habermas. 2. ed. Rio de Janeiro: Tempo Brasileiro, 1996.
DEMO, P. Pesquisa: princípio científico e educativo. 6. ed. São Paulo: Cortez, 1997.
DUARTE JÚNIOR, J. F. O que é realidade. 9. ed. São Paulo: Brasiliense, 1993.
FREIRE, P. Pedagogia do oprimido. 17. ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1987.
FREIRE, P. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. 6. ed. São Paulo: Paz e Terra, 1997.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2000 Direitos Autorais Partilhados

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os direitos autorais permitem descarregar, compartilhar, copiar, distribuir, adaptar, transformar, exibir, reproduzir a totalidade ou partes do artigo para qualquer propósito legal, desde que não tenha fins lucrativos e seja citada a fonte.
Informamos que todo o conteúdo do texto publicado, e dos seus possíveis erros ortográficos e gramaticais, é de inteira responsabilidade de seus autores, não cabendo ao Caderno de Educação Física e Esporte, ou aos nossos Avaliadores Ad Hoc, por qualquer implicação legal ou por eventual negligência à língua portuguesa ou à estrangeira.