Fundamentals of the teaching/learning process of sports at school

Authors

  • Luís Sérgio Peres Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste), Marechal Cândido Rondon

DOI:

https://doi.org/10.36453/cefe.2001.v3.i2.p137

Keywords:

Sports, Teaching/Learning, Early Training, Playful

Abstract

The objective of this perspective is to reflect on the fundamental procedures of the teaching/learning process of sports in schools, where physical education teachers often misuse this method as a means of competition and early training of future athletes, thus distorting its use during the school period as a playful activity.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BOUCHARD, C.; SHEPHARD, R.; STEPHENS, T.; SUTTON, J.; McPHERSON, B. Exercise, Fitness and Health. Champaign: Human Kinetics, 1990.

CANFIELD, J. T. Estilos de ensino de Mosston. Santa Maria: UFSM, 1986. Apostilado.

COLL, C. Psicologia e currículo. 2. ed. São Paulo: Ática, 1997.

CORBIN, C. B.; FOX, K. Aptidão para toda a vida. Revista Aptidão Física e Saúde (Artigos traduzidos), v. 1, n. 1, p. 47-51, 1988.

EBEL, R. L. Essentials of educational measurement. New Jersey: Englewood Cliffs, 1977.

FERREIRA, V. L. C. Prática da educação física no 1° grau. São Paulo: Ibrasa, 1984.

LE BOULCH, J. Rumo a uma nova ciência do movimento humano. Porto Alegre: Artes Médicas, 1987.

MARQUES, M. O. Na mediação social do aprendido e da docência. Ijuí: Unijuí, 1995.

RESENDE, J. R. Organização e administração no esporte. Rio de Janeiro: Sprint, 2000.

VAYER, P. A criança diante do mundo, na idade de aprendizagem escolar. 3. ed. Porto Alegre: Artes Médicas, 1986.

XAVIER, T. Métodos de ensino em educação física. São Paulo: Manole, 1986.

Published

01-01-2000

How to Cite

PERES, L. S. Fundamentals of the teaching/learning process of sports at school. Caderno de Educação Física e Esporte, Marechal Cândido Rondon, v. 3, n. 2, p. 137–144, 2000. DOI: 10.36453/cefe.2001.v3.i2.p137. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/1831. Acesso em: 28 apr. 2025.