Rhythmic gymnastics, its origin and evolution in Marechal Cândido Rondon – PR
DOI:
https://doi.org/10.36453/cefe.2003.v5.i9.p119Keywords:
Rhythmic Gymnastics, Physical Education, University ExtensionAbstract
The Rhythmic Gymnastics project in Marechal Cândido Rondon-PR aimed to provide children aged 6 to 12 with the opportunity to practice this modality, emphasizing its playful, creative, and social aspects. Using a methodology based on practical lessons, the project involved 60 children and offered experiences with specific equipment and basic Rhythmic Gymnastics fundamentals. Results included performances at cultural events, participation in regional competitions, and a positive impact on the local sports scene. It concludes that the initiative fostered the development of the sport in the municipality and established the university as a knowledge dissemination hub.
Downloads
References
GRAMSCI, A. Concepção dialética da história. Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 1987.
KUNZ, E. Transformação didático-pedagógica do esporte. Ijuí: Unijuí, 2000.
LAFFRANCHI, B. Treinamento desportivo aplicado à ginástica rítmica. Londrina: Unopar, 2001.
PEREGORT, A. B.; DELGADO, C. D. 1000 ejercicios y juegos de gimnasia rítmica desportiva. Colección Deporte, Paidotribo, Barcelona, España, 1996.
SILVA, A. M. Corpo, ciência e mercado: reflexões acerca da gestação de um novo arquétipo da felicidade. Campinas: Autores Associados, 2001.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2003 Direitos Autorais Partilhados

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os direitos autorais permitem descarregar, compartilhar, copiar, distribuir, adaptar, transformar, exibir, reproduzir a totalidade ou partes do artigo para qualquer propósito legal, desde que não tenha fins lucrativos e seja citada a fonte.
Informamos que todo o conteúdo do texto publicado, e dos seus possíveis erros ortográficos e gramaticais, é de inteira responsabilidade de seus autores, não cabendo ao Caderno de Educação Física e Esporte, ou aos nossos Avaliadores Ad Hoc, por qualquer implicação legal ou por eventual negligência à língua portuguesa ou à estrangeira.