A BRIEF CONSIDERATION ABOUT THE ACADEMIC RESEARCH ON THE EXPRESSIONS “FAILURE” AND “SUCESS AT SCHOOL”
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v5i9.2679
Supporting Agencies
CNPq
Keywords:
Palavras-chave, “fracasso escolar”, senso comum, metodologia científica.Abstract
There is a social phenomenon that makes people feel very confident about giving their opinions about several topics related to Education, which often turns the topics concerning this area of knowledge into objects of common sense. So much so that this assertion about the existence of a specific knowledge that belongs to teachers is the object of discussion in the area of studies about teachers’ education. A very significant example which identifies this problem is the idea of “failure at school”, an expression that is often used at random. This paper aims at presenting a discussion about the meaning of “failure at school” when it is considered the object of academic, historical and sociological research. With that in mind, studies by several scholars who have directly or indirectly devoted themselves to the topic, like Charlot, Bourdieu and Lahire, among others, will be used.Downloads
Published
01-07-2010
How to Cite
BRAGHINI, K. M. Z. A BRIEF CONSIDERATION ABOUT THE ACADEMIC RESEARCH ON THE EXPRESSIONS “FAILURE” AND “SUCESS AT SCHOOL”. Educere et Educare, [S. l.], v. 5, n. 9, 2010. DOI: 10.17648/educare.v5i9.2679. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/2679. Acesso em: 23 may. 2025.
Issue
Section
Fundamentos da Educação
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.