THE SUPERVISED STAGE IN A COURSE OF TEACHERS FORMATION, SUCH AS VALUATION OF TEACHING PRACTICE
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v12i25.14014Keywords:
Estágio supervisionado, Formação de Docentes, Prática pedagógicaAbstract
The old course of the Magisterium, after being extinguished, started being offered in the State of Paraná, in the past decade, under the name of Teachers Formation. One reason for the turn was the widespread idea that higher education courses teach a theoretical knowledge, while the courses of Teachers Formation would prepare a practical knowledge. Attention to the practice is upheld in official guiding documents. But attention to the practice ends anchoring it in intuitive or unrelated knowledge of scientific concepts that should be observed. This paper is a case study, or a survey of students and teaching materials of a Teachers Formation course of a city in the State of Paraná. The result demonstrates the disconnection between the guidelines and teaching concepts and teaching activities, whether of supervised stage students, or of responsible teacher for discipline. This ends up serving as student valuation, without attention to the skills that are required of teachers of basic education. It is noticed that stage projects and report cards rely on clichés and standardized actions, accepted by the examiner. Similarly, the lack of language skills of the student is grounds for conceptual errors or inappropriate use of the standard language variant, when required, or the lack of concepts such as textual genre.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.