THE EDUCATIONAL SUPERVISOR AND THE TEACHER CONTINUOUS FORMATION AT SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v13i30.14788
Supporting Agencies
Keywords:
Supervisor Pedagógico, professores, formação continuada na escolaAbstract
The text shows and discuss research data realized in a group of 141 teachers and five educational supervisors from public high schools in one state in Brazil’s northeast, about how the educational supervisor act as an articulator on the continuous formation process of teachers at school. This study aims to unveil the participants’ perception in this practice. For teachers, how they see the educational supervisor (ES) in this role. And how the supervisor has been performing this activity. Our data interpretation lead us to the understanding that even teachers considering important the ES work, in the context in they operate this action is not satisfactory. The ES, in his turn, even developing continuous formation actions for teachers, do not make them in a systematic way and are convinced of their role in this process. They also resent the lack of recognition and the teacher’s disincentive in participate on the activitiesDownloads
Published
22-12-2018
How to Cite
GEGLIO, P. C.; MOREIRA, M. S. THE EDUCATIONAL SUPERVISOR AND THE TEACHER CONTINUOUS FORMATION AT SCHOOL. Educere et Educare, [S. l.], v. 13, n. 30, p. DOI: 10.17648/educare.v13i30.14788, 2018. DOI: 10.17648/educare.v13i30.14788. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/14788. Acesso em: 18 apr. 2025.
Issue
Section
Artigos e Ensaios
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.