THE INTEGRATION OF THE PRINCIPLES OF ENVIRONMENTAL EDUCATION IN FEDERAL TECHNOLOGICAL UNIVERSITY: A DOCUMENTARY ANALYSIS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v13i29.15368
Supporting Agencies
Keywords:
Educação Ambiental, Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Demandas Ambientais no Ensino Superior.Abstract
This article explores the mechanisms for the integration of environmental education into the daily life of universities, by selecting the Federal Technological University of Paraná - Campus Toledo as a place of research. We tried to analyze the principles related to environmental education are considered in the construction and maintenance of institutional documents, including the institutional political-pedagogical project (PPI), the institutional development plan (IDP), the pedagogical projects of the courses, in addition to plans disciplines teaching. It was used in this study the document analysis method to selected institutional documents. It was found that environmental issues and principles related to environmental education until they are inserted in the institutional documents, but not with the highlight due and necessary, reducing the elective courses, causing the disciplining and imprisonment of environmental issues in the curriculum of courses.Downloads
Published
06-12-2018
How to Cite
QUINELATO, A. L.; LINDINO, T. C. THE INTEGRATION OF THE PRINCIPLES OF ENVIRONMENTAL EDUCATION IN FEDERAL TECHNOLOGICAL UNIVERSITY: A DOCUMENTARY ANALYSIS. Educere et Educare, [S. l.], v. 13, n. 29, p. DOI: 10.17648/educare.v13i29.15368, 2018. DOI: 10.17648/educare.v13i29.15368. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/15368. Acesso em: 18 apr. 2025.
Issue
Section
Dossiê: Pesquisas em Educação Ambiental
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.