THE ROLE OF SCHOOL AGAINST DRUGS - THE CONTRIBUTION OF FATHER PAUL-EUGÈNE CHARBONNEAU
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v12i25.15517Keywords:
Drogas. Escola. Padre Charbonneau.Abstract
The aim of this paper is to analyze the contribution of Father Paul Charbonneau-Eugène associated with combating drug use in school. Father Charbonneau arrived in Brazil in 1959 and until his death, in 1987, was a tireless educator, leaving several works devoted to the family, sexuality, education, religion and drugs, subject of this article. The research, bibliographic, was based on the works that deal with the subject in the period in which this religion was in Brazil from 1959 to 1987. To achieve this goal, the article contains a description of the world of drugs, with the analysis of some substances and what they provide to the user, in the Father Charbonneau vision and other authors who keep convergence with him. From this knowledge, the next step was to analyze the school paper on drugs and its importance to fight this addiction. Finally, it brings a pedagogy of prevention directed at young people seeking the ways of drugs and end up having a lot of difficulties to get out of the addiction.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.