TEACHER TRAINING FOR RELIGIOUS EDUCATION IN PARANÁ
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v5i9.2580Keywords:
Educação Brasileira. Ensino Religioso. Formação de Professor. História da Educação.Abstract
This article analyzes data on teacher education Religious Education, State of Paraná, with the promulgation of the Law of Directives and Bases of National Education n. 9.394/96. With the amendment of Article 33, law n. 9.475/97, the Religious Education in Brazilian public schools abandoned the proselytizing character and assumed a new configuration, based on knowledge of the religious phenomenon. According to this Law, and Opinion n. 97/99 of the National Council of Education, fall to the education procedures for qualification and admission of Religious Education teachers. As a result of new legislation, training of teachers for this school has become fundamental to the consolidation of this new educational model. In order to analyze the process of introducing Religious Education and teacher training for this discipline, the State of Paraná, there was a survey of documents and literature on this topic. Analysis of these data resulted in the finding of a lack of public policies that enable the professional for this field. Keywords: Brazilian Education. Religious Education. Training Teacher. Education History.Downloads
Published
01-07-2010
How to Cite
FALCIONI MALVEZZI, M. C.; ARNAUT DE TOLEDO, C. de A. TEACHER TRAINING FOR RELIGIOUS EDUCATION IN PARANÁ. Educere et Educare, [S. l.], v. 5, n. 9, 2010. DOI: 10.17648/educare.v5i9.2580. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/2580. Acesso em: 23 may. 2025.
Issue
Section
Fundamentos da Educação
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.