IN AN INCLUSIVE VIEW IN HIGH SKILLS/GIFTEDNESS
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v5i9.2676
Supporting Agencies
FIEX- Fundo de Incentivo a Extensão
Keywords:
Educação Especial, Altas Habilidades/Superdotação, Paradigma.Abstract
Ahead of the multiple contexts and realities of the Brazilian pertaining to school institutions, initiatives are, diverse times, as much facilitated how much made it difficult. It is for this reason that inflexible models represent social can generate, in the long run, bigger impasses of problematic matrix that the ones had generated that them. With had precaution, the present article if considers to dialogue on the education of pupils with high abilities in pertaining to school institutions, of form to rethink referring questions to the suggestions and responsible perceptions of pupils and parents, as well as the professors who work directly respectively. The topics had been how much the identification and the stimulation of pupils with high abilities and this dialogue were proportionate by means of the accomplishment of activities of entailed research and extension to the subject and the Federal University of Santa Maria (UFSM). When understanding some prerogatives, importance is evidenced to identify the citizens to it that possess high abilities in order to offer to them to a rich environment in stimulatons and social exchanges so that they can develop its in such a way intellectual abilities. Thus, with the development and the magnifying of the professional activities, the goals for the education of Brazilian pupils if had withheld still more in an inclusive pertaining to school system, aiming at to the social inclusion. Corroborating with this, the proposal of educational attendance specialized for the pupils with high abilities has bedding in the philosophical principles that base the inclusive education with sights to the development of the potentialities of these pupils and to the probable return to the surrounding way.Downloads
Published
01-07-2010
How to Cite
DELPRETTO, B. M. de L.; FREITAS, S. N. IN AN INCLUSIVE VIEW IN HIGH SKILLS/GIFTEDNESS. Educere et Educare, [S. l.], v. 5, n. 9, 2010. DOI: 10.17648/educare.v5i9.2676. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/2676. Acesso em: 23 may. 2025.
Issue
Section
Fundamentos Metodológicos
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.