SECRETS OF BEING THE UNIVERSITY: INTITUTING MOVEMENTS FROM THE ETHICAL-AESTHETIC PARADIGM
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v7i14.8775Keywords:
Imaginário Social, Formação docente, Cuidado de si, Ética-estéticaAbstract
We began to gestate in a research group, a meeting to institute other ways of being together in the university, a place of sharing knowledge and aesthetic experimentations seeking to break with the dichotomy between science and art. Involved in the organization as well as participants of this, we look at our formation process and we perceive this event as a creation device, this one, for Castoriadis is not the discovery, but the constitution of new. In this narrative formation, written for four hands, beyond we tell our history, we dialogue with other characters that were chosen by inhabiting the world of our research. Exercising the possibility of creating, for this article we launched the challenge to narrate our experience from a tale. From this experience, we realized that it is possible to create instituting movements of approach, self-care, group work, creation and sharing of research. Thus, we focus on the university under the ethical- aesthetic paradigm, this, that triggers another side of reason, based on the sensitivity, emotions and body, seeking to unveil the secrets of instituting other ways of being in the institution.Downloads
Published
17-10-2013
How to Cite
SILVA - UNIVERSIDADE FEDERAL DE SANTA MARIA, M. da; HARTMANN - INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO CIÊNCIA E TECNOLOGIA FARROUPILHA, M. R. SECRETS OF BEING THE UNIVERSITY: INTITUTING MOVEMENTS FROM THE ETHICAL-AESTHETIC PARADIGM. Educere et Educare, [S. l.], v. 7, n. 14, p. 127–138, 2013. DOI: 10.17648/educare.v7i14.8775. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/8775. Acesso em: 23 may. 2025.
Issue
Section
Artigos e Ensaios
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.