CIRANDAS DO IMAGINÁRIO: MOVIMENTANDO DIFERENTES TEMÁTICAS NA UNIVERSIDADE
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v8i16.8930Abstract
This text provides an extension project which has reference to the studies and research carried out in the Group of Studies and Research in Education and Social Imaginary - GEPEIS , institutionally constituted in 1993 , under the Graduate Program in Education , Federal University of Santa Maria , with the intention of adding masters and undergraduate students , studies around the Social Imaginary , through the socialization of research conducted under the Education and other researchers working in other areas that use this reference . In this perspective we elect another setting meeting: Ciranda , defined as Wheel , as " childish song and dance , wheel " ( Michaelis , 2008) . In this sense, we seek to bring to the academic environment the pleasures of dance and song children in discussions of the Imaginary, since " the Imaginary is a network ethereal and shifting values and feelings shared concrete or virtually.” (Silva, 2006, p. 9). So every Ciranda are discussed themes that pervade the academic issues and find no place in the classroom, as well as socializing with theoretical research of the Imaginary.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.