CULTURAL DIVERSITY: A EMERGING ISSUES
DOI:
https://doi.org/10.17648/educare.v3i6.1718Keywords:
Organizações Multilaterais, Educação para a diversidade, Brasil, Política Educacional.Abstract
This study aims to examine how education is organized in general in the country with respect to its relationship with the proposal to educate for diversity. Considerations about the situation were obtained in examining the social context in which the country is inserted and as well as the interaction of this with the reality of international policy, to observe its influence to shape the policies for education. It is the liberal ideology as the political and economic scenario in which these relations have developed. There was such ideas in connection with multilateral agencies have stepped in national policies, that is to examine the official documents, thus understand, as cultural diversity is addressed nationally. Concluded that it is imminent and necessary to ensure the respect for cultural diversity, but that, however, how this concern is not implemented in line with the reality and the need of Brazilian education, and that the liberal ideas and multilateral organizations influence, directly in the formulation of government policy. Should be considered proposals for the diversity of policies that were not targeted as the existing and that the discussion of them could from within social groups and schools, places where the social actors involved reproduce the social relations by setting up, so , A democratic relationship, with regard to research, development and implementation of such policies.Downloads
Published
16-04-2009
How to Cite
DE ARAÚJO, V. F. CULTURAL DIVERSITY: A EMERGING ISSUES. Educere et Educare, [S. l.], v. 3, n. 6, p. p. 153–163, 2009. DOI: 10.17648/educare.v3i6.1718. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/educereeteducare/article/view/1718. Acesso em: 19 apr. 2025.
Issue
Section
DOSSIÊ: ENSINO, FORMAÇÃO DE PROFESSORES E EDUCAÇÃO BÁSICA: PERSPECTIVAS INTERDISCIPLINARES
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.