Some representations of Science in Common National Base Curriculum – BNCC: natural sciences area
DOI:
https://doi.org/10.48075/rtm.v11i20.15801
Supporting Agencies
Keywords:
official documents, Representations of science, Role of experimentation, Teaching proposalsAbstract
in this text we discuss about the representations of Science and the relation with the representations of experimentation that the BNCC presents in the area of natural sciences, analyzing mainly the components of sciences, elementary school, and chemistry, high school. We discuss in light of renowned references of the area of science teaching, and we indicate some points of the document that are by us, evaluated as more representative. We consider that the text presents many simplistic ideas of science and how scientific work is carried out, is constructed, modified and mainly, as influenced and influenced by society, and that, in this way, the teaching of knowledge related to this area can be safely influenced.Downloads
Additional Files
Published
06-09-2017
How to Cite
LEITE, R. F.; RITTER, O. M. S. Some representations of Science in Common National Base Curriculum – BNCC: natural sciences area. Temas & Matizes, [S. l.], v. 11, n. 20, p. 1–7, 2017. DOI: 10.48075/rtm.v11i20.15801. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/temasematizes/article/view/15801. Acesso em: 9 apr. 2025.
Issue
Section
Dossiê: Base Nacional Comum Curricular
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.