Communication ability and autonomy in English language learning
DOI:
https://doi.org/10.48075/rtm.v11i21.18108Keywords:
communication, autonomy, English language.Abstract
In this study, we will briefly discuss about autonomy of PEL’s students, located in Cascavel – Paraná, in relation to the ability of communication. For it, we applied a survey to verify which ability the students think it is the most difficult one. After that, we analyzed on the student’s answers which strategies are used by them that contribute to the improvement of the ability the students thought as the most difficult. We are theoretically based on Holec (1991), Little (1991) and Belém (2012), for conceptual autonomy issues. Regarding to communication skills, we use the National Curriculum Parameters (PCNs). At this work, we discover that "speak" is the competence assessed by students as the most troublesome. Concerning the most instruments used used by them, we find: "music", "movies" and "series". In this perspective, we note a few autonomous attitudes in students that contribute to the improvement of oral production.References
BELÉM, B. Estratégias de aprendizagem e autonomia na produção oral dos alunos de licenciatura intensiva em inglês. 2012. 115 f. Dissertação (Mestrado em Estudos Linguísticos), Universidade Federal do Pará, Belém. 2012.
BRASIL. Secretaria de Educação Fundamental. Parâmetros curriculares nacionais: língua estrangeira. Brasília: MEC/SEF, 1998.
HOLEC, Henry. Autonomy in Language Learning. Oxford: Pergamon, 1981.
LITLE, D. Autonomy: Definitions, Issues and Problems. Dublin: Authentik, 1991.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.