Supervised internship and its implications in teacher training process: in focus the educational management and non-school spaces

Authors

  • Angela Mara de Barros Lara Universidade Estadual de Maringá - UEM Programa de Pós-Graduação em Educação _PPE
  • Kethlen Leite de Moura Universidade Estadual de Maringá- UEM https://orcid.org/0000-0002-6226-623X
  • Camila Maria Bortot Universidade Estadual de Maringá - UEM

DOI:

https://doi.org/10.48075/rtm.v11i21.18305
Supporting Agencies

Keywords:

Education. Educational management. Supervised internship. Non-school spaces.

Abstract

The objective of the paper was seize about the supervised internship in Educational Management of the Pedagogy Course from State University of Maringa, and it's implications on the pedagogical formation process. This research, derived from the relation between theory and practice on the educational field, seeks to guide a practice compatible with the educational scenario and the Brazilian public school. Prepare future managers is a task that has the construction of specific knowledge of the studied area and that are in communion with the diversified development of society and interpersonal relations. For this, we used as a basis the analysis of the role of the stage in the formation of the pedagogue, since this is who gives the student the contact with the multi-realities of his future profession.

Author Biographies

Angela Mara de Barros Lara, Universidade Estadual de Maringá - UEM Programa de Pós-Graduação em Educação _PPE

Pós-Doutora em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina. Graduada em Pedagogia pela Universidade Estadual de Maringá. Professora aposentada da UEM. Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Estado, Políticas Educacionais e Infância.

Kethlen Leite de Moura, Universidade Estadual de Maringá- UEM

Graduada em Pedagogia, Mestre em Educação, Doutoranda em Educação, Professora Assistente do Departamento de Fundamentos da Educação - DFE, da Universidade Estadual de Maringá.

Camila Maria Bortot, Universidade Estadual de Maringá - UEM

Pedagoga pela Universidade Estadual de Maringá. Mestranda em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual de Maringá. Bolsista da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior. Pesquisadora do Grupo de Estudos e Pesquisas em Estado, Políticas Educacionais e Infância.

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Published

28-12-2017

How to Cite

DE BARROS LARA, A. M.; LEITE DE MOURA, K.; BORTOT, C. M. Supervised internship and its implications in teacher training process: in focus the educational management and non-school spaces. Temas & Matizes, [S. l.], v. 11, n. 21, p. 50–63, 2017. DOI: 10.48075/rtm.v11i21.18305. Disponível em: https://saber.unioeste.br/index.php/temasematizes/article/view/18305. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê: Rumos da Educação Brasileira: A formação de professores em Discussão