ALFABETIZAÇÃO E CONTAÇÃO DE HISTÓRIAS: UMA EXPERIÊNCIA NO PROGRAMA INSTITUCIONAL DE BOLSAS DE INICIAÇÃO À DOCÊNCIA DURANTE A PANDEMIA
DOI:
https://doi.org/10.48075/rtm.v15i26.28857Abstract
In 2020, the pandemic of COVID-19, a highly transmissible viral disease, has transformed the student’s lifestyle during this atypical period. In this sense, there was a need to adapt schools to the moment. Without being able to attend teaching rooms, the schools started remote teaching, using media and new methodologies to decrease the learning, mainly those in the literacy process. As part of the activities developed in the Institutional Scholarship Program for Teaching Initiation (PIBID), students of pedagogy course at the State University of Western Paraná, Cascavel campus, attended a storytelling project. This instrument facilitates literacy, stimulates imagination, helps to improve learning and discovery of technical literacy words, which also stimulates creativity. This article aims to report the experience of choosing, producing and telling stories for students between 6 to 8 years old, as well as the challenge and difficulties of developing this project in an atypical moment.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aviso de Direito Autoral Creative Commons
Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional, o que permite compartilhar, copiar, distribuir, exibir, reproduzir, a totalidade ou partes desde que não tenha objetivo comercial e sejam citados os autores e a fonte.